Literatūros vadovėlio 8 klasei II dalis parengta pagal atnaujintą Pagrindinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą, atsižvelgta ir į mokinių pasiekimų tyrimų rezultatus. Siekta motyvuoti mokinius skaityti, suprasti ir kurti tekstus. Mokinių motyvavimą autoriai supranta kaip kvietimą kalbėtis apie rūpimas problemas, kūrybiško santykio su skaitomais tekstais formavimą, aiškias ir įveikiamas metodines teksto aptarimo užduotis.
Vadovėlį sudaro mokiniams pagal amžių aktualūs, estetiškai vertingi ir įdomūs skirtingo pobūdžio privalomieji, rekomenduojamieji ir autorių parinkti tekstai, padedantys geriau pažinti save ir supantį pasaulį. Lietuvos ir užsienio skirtingų laikotarpių autorių kūriniai sudėti pagal temas, leidžiančias į keliamas problemas pažvelgti iš skirtingų perspektyvų. Tai skatina diskutuoti, kritiškai vertinti aptariamus dalykus, ugdo vaiko emocinį intelektą.
Vadovėlio tikslas – ne mokyti kurios nors išbaigtos kūrinio interpretacijos, o ugdyti gebėjimą interpretuoti savarankiškai, apsvarstyti įvairias interpretavimo versijas, atlikti vaikų amžių atitinkančias nežinomo teksto suvokimo užduotis.